Followers

Thursday 23 February 2012

hope.

hope.
its common when everyone of us have a hope
its not wrong if u wanna have many hopes as soon as you can accomplish all of them
for me if my hope can be come true in someday i will be the most happiest person in the world !
but sometimes we should realise that some of our hopes are impossible to be achieved.
ask yourself . . why ?
its you not capable of it?
its anything wrong with your hope?
never have a dreamday but try to achieve it

there are some of hopes that i wanna share with all of you :
# a good Muslim
# a good son for my parents
# a hardworking, kind-hearted person
# a successful student
# a responsible husband and father for my future family
# capable to do anything by myself
# never make the others sad or worry about me
# believe in myself
# be strong 

while there's life, there's hope
i believe that if we continue to believe in ourselves 
we manage to have that hope.
life without hope is just like life without experiences. 
anyway there are still other hopes that i want to
i think that i just same with several of you
please . . help me to make it come true
do advise me if i make any mistake
do scold me if i are doing anything wrong
do pray me for the best of my life
thats all. . thank you readers. 

p/s : this is my first time writing in English.
recorrect me if i had done any writing error.
have a nice day and be a good person.
bye :)


2 comments:

Anonymous said...

berharap.
yang biasa apabila kita semua mempunyai harapan
tidak salah jika u ingin mempunyai harapan yang banyak dengan seberapa segera kerana anda boleh mencapai semua mereka
bagi saya jika harapan saya boleh menjadi kenyataan di suatu hari nanti saya akan menjadi orang paling gembira yang paling di dunia!
tetapi kadang kala kita perlu sedar bahawa beberapa harapan kami adalah mustahil untuk dicapai.
tanya diri anda. . mengapa?
anda tidak mampu?
apa-apa salah dengan harapan anda?
tidak pernah mempunyai dreamday tetapi cuba untuk mencapai

terdapat beberapa harapan bahawa saya ingin berkongsi dengan anda semua:
# A Muslim yang baik
# Seorang anak yang baik untuk ibu bapa saya
# Orang yang rajin, baik hati
# A pelajar yang berjaya
# Suami yang bertanggungjawab dan bapa untuk keluarga masa depan saya
# Mampu untuk berbuat apa-apa oleh saya sendiri
# Tidak pernah membuat orang lain sedih atau bimbang tentang saya
# Percaya dalam diri saya sendiri
# Kukuh

manakala ada kehidupan, di sana ada harapan
i percaya bahawa jika kita terus percaya dalam diri kita
kita berjaya mempunyai harapan itu.
hidup tanpa harapan adalah sama seperti kehidupan tanpa pengalaman.
anyway masih ada harapan lain yang saya mahu
i berfikir bahawa saya hanya sama dengan beberapa
sila. . membantu saya untuk membuat ia menjadi kenyataan
nasihat saya jika saya membuat sebarang kesilapan
memarahinya saya jika saya melakukan apa-apa yang salah
berdoa saya yang terbaik dalam hidup saya
thats semua. . terima kasih pembaca.

p / s: ini adalah kali pertama saya menulis dalam Bahasa Inggeris.
recorrect saya jika saya telah melakukan apa-apa kesilapan penulisan.
mempunyai hari yang baik dan menjadi seorang yang baik.
bye :)

asyrafasha'ari said...

google translate by syah :)